Lchf pasta

Publicerat januari 12, 2012 av jennysvardag

Igår åkte anton på jobb i Örebro. Jag och Alwa hade lite mys hemma. Geron vaknade runt 4 på natten och var
A R G!!! Han hade lite feber till följd av vaccinationssprutan han fick i tisdags, eller jag tror det är därför. Han va väll vaken kanske 1 1/2 timme och var ledsen 😦 Efter en stund så vaknade Alwa också-klarvaken! Det slutade med att hon gick in till sitt rum och tittade på tecknat. Det blir nog en tidig kväll för henne ikväll.
Till middag idag ska jag prova ett recept på lchf pasta… Kan ju gå hur som helst. Detta recept snurrar på massor med bloggar just nu men jag tog det ifrån 56kilo.se. Ingen vet vem som har gjort det. Till den blir det en sås på bacon, strimlad skinka, purjolök och grädde, kanske ädelost och kokt broccoli. Hoppas det blir gott för då vet jag en kille som blir glad ;). Och om det blir gott så kommer det bli en lasange på det i helgen. Spännande. Lägger upp receptet om ni vill prova.

2-3 personer
4 ägg
1,25 dl (125 g) färskost som philadelphiaost
1/2 dl Fiberhusk

Sätt ugnen på 150 grader, vispa äggen poröst, tillsätt färskost och fiberhusk och vispa ihop.
Bred ut smeten tunt på en bakplåtspappersklädd plåt. Lägg ett bakpapper över och börja kavla ut till papperskanterna. Låt papprena vara kvar under gräddningen. Kan med fördel läggas över på två plåtar så blir degen ännu tunnare!
Grädda i ca 10 minuter. Låt svalna och ta sedan bort översta pappret och skär sedan tunna strimlor av degen! Jag använde pizzaskärare!

2 kommentarer på “Lchf pasta

  • Oh… inväntar resultat från dig!
    Jag såg receptet igår på 56kilo och blev nyfiken… såg ju himla gott ut!!! =)
    Skriv om du tyckte det var krångligt och hur det smakade.

    LYCKA TILL!
    Kram

  • Lämna en kommentar