Hej vänner. 

Published januari 18, 2017 by jennysvardag

Idag är jag hemma och vabbar med Alwa. Så jag sitter å pysslar lite med mina kokböcker och myser med barnen. 

Till mellis så provade jag att göra salamikopp med ägg. Det blev en hit hos barnen. Såhär gjorde jag. 

Först tog jag fram 3 ugnsfasta formar, man kan även använda tex muffinsformar som är som en plåt. Smörjde med lite smör. 

Jag tog vitlökssalami och skar den tunnt i runda skivor. La en i botten och sedan runt om så det blev tätt. Knäckte därefter ett ägg i varje. Salt och peppar och in i ugnen på 200grader. I ca 8 minuter. Tog ut den och toppade med ost. In i ugnen igen i ca 5 minuter. Beroende på man vill ha ägget. Sedan på med lite persilja och en vitlökssås till det.  Mums. Passar perfekt som frukost, mellis, kvällis. Ja som vad som helst helt enkelt 😊

  
Man kan även ha ost i botten å ägget på. Istället för salami kan man ha en god skinka. Men jag tog det som fanns hemma. 

Ha en fin dag

Kommentera

